#873 Business analist (verzekeringen) – Utrecht / hybride

Introductie

Voor onze eindklant in Utrecht zijn wij op zoek naar een freelance / interim Business analist in het kader van een nieuw te implementeren verzekeringsplatform.

Locatie: Hybride (remote / Utrecht)
Start: medio oktober
Duur: 12 maanden (24-32 uur per week)
Overig: CV’s met motivatie gebaseerd op de aanvraag

Organisatie

Onze opdrachtgever gaat een nieuw verzekeringsplatform implementeren, waarbij ook een nieuwe online omgeving (aanvraagstraten, beheren van verzekeringen en -schades) ontwikkeld en geïmplementeerd zal worden.

Om het nieuwe verzekeringsplatform in te passen in het applicatielandschap moeten ook diverse integraties aangepast of ontwikkeld worden. Ook zullen we de data van het oude verzekeringsplatform naar het nieuwe verzekeringsplatform gaan migreren.

In een eerdere fase van het programma zijn de requirements opgehaald en vastgelegd, met name in procesbeschrijvingen. In de volgende fase moeten de requirements verder worden gedetailleerd op het niveau wat nodig is voor de realisatie. Zorg jij ervoor dat dit met de juiste precisie gebeurt?  

Functie

Binnen het programma ben jij verantwoordelijk om de requirements van de gebruikers te vertalen naar duidelijke oplossingen. Jouw beschrijvingen zijn de basis voor het detail ontwerp van de IT-specialisten.

Je taken als business analist zijn als volgt:
– Je inventariseert de requirements en legt deze op een gestructureerde en eenduidige manier vast.
– Je werkt business processen verder uit en help medewerkers van afdelingen bij de klant met het opstellen van werkinstructies
– Je signaleert verbeteringen en probeert deze in overleg met de gebruikers door te voeren
– Je bespreekt je analyse met het projectteam/ontwikkelteam en faciliteert de overleggen die hiervoor nodig zijn 
– Je helpt mee om op basis van de requirements de juiste testscenario’s op te stellen

Functie-eisen

Kennis en ervaring
– Minimaal 7 jaar werkzaam als business analist
– Minimaal 5 jaar werkzaam in de financiële sector (voorkeur binnen verzekeringen)
– Kennis van verzekeringen: schadeverzekeringen, producten, primaire processen
– De kandidaat heeft ruime ervaring met het gestructureerd beschrijven van requirements, met name processen.
– Agile (opstellen User Stories, uitvoeren refinements)
– Uitstekende beheersing van de Nederlandse taal in woord en schrift.
– Implementatie van ICT-systemen in de verzekeringsbranche (administratie, frontoffice toepassingen, integraties met andere systemen)
– Best practices, methoden, technieken en tools voor business analyse
– Proces modelleer tools (pre Engage)
– LEAN-methoden en technieken
– Voldoende kennis van ICT, met name softwareontwikkeling
– Kennis van Business architectuur
– Verzekeringssystemen (pre Level van CCS)
– Online omgevingen (pre UMBRACO en Salesforce Experience Cloud)
– Microsoft DevOps

Inlichtingen

Michel Koning 06-34657362

Sollicitatie

Heb je interesse in deze freelance opdracht? Mail dan nu jouw cv en een korte motivatie aan michel.koning@optimizit.nl of up-load jouw cv via onderstaande button solliciteren. Even bellen voor meer informatie kan natuurlijk: 06-34657362.
We horen graag van je!

september 22, 2023 in Freelance, Software ontwikkelaar, Vacatures

Tags: , ,

Comments are closed.